Filmoteka

wideo

Ruszył festiwal kina peryferyjnego i outsiderów

Ruszył festiwal kina peryferyjnego i outsiderów

Po raz 26. we Wrześni rozpoczęły się Prowincjonalia, czyli przegląd kina artystycznego oraz poświęconego tematyce wiejskiej i małomiasteczkowej. Impreza często nazywana jest festiwalem kina peryferyjnego i outsiderów.

Mecwaldowski o „Asteriksie i Obeliksie”: to zaszczyt być Asteriksem

Mecwaldowski o „Asteriksie i Obeliksie”: to zaszczyt być Asteriksem

– Dla mnie to jest spełnienie marzenia. Już drugi raz mogę użyczyć głosu Asteriksowi. Jak dziecko oglądałem jego przygody z zapartym tchem i nie przypuszczałem, że będę miał zaszczyt bycia Asteriksem – mówi aktor Wojciech Mecwaldowski, którego można usłyszeć w animacji „Asteriks i Obeliks. Tajemnica magicznego wywaru”.

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Powrót Bena”

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Powrót Bena”

Gdy Holly (Julia Roberts) wraca do domu ze świątecznych zakupów, zastaje na schodach nieoczekiwanego gościa – swojego syna Bena (Lucas Hedges), który nie powinien był opuszczać ośrodka odwykowego. Kochająca matka, mimo obaw, przyjmuje go z otwartymi ramionami. Ma nadzieję, że Ben jest „czysty” i będzie mogła cieszyć się Bożym Narodzeniem z nim i resztą rodziny. Okazuje się jednak, że wizyta Bena może sprowadzić poważne kłopoty. „Powrót Bena”, reż. Peter Hedges

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Vice”

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Vice”

Historia człowieka, który konsekwentnie przeszedł drogę od poruszającego się zręcznie po waszyngtońskich korytarzach biurokraty do realnej władzy. Dick Cheney, wiceprezydent USA za prezydentury George’a W. Busha był jednym z najpotężniejszych ludzi tamtego czasu i zmieniał swój kraj i świat tak skutecznie, że efekty jego działalności obserwujemy do dzisiaj. „Vice”, reż. Adam McKay

Lubos o „Underdogu”: nie chciałem przynieść wstydu

Lubos o „Underdogu”: nie chciałem przynieść wstydu

– Czterdzieści cztery lata żyje na tym świecie. Całe życie się przygotowywałem do tego filmu. Dwadzieścia cztery godziny na dobę myślałem jakby to skonstruować, żeby nie przynieść wstydu – mówi Eryk Lubos, który zagrał główną rolę w filmie „Underdog”.

Malek o Mercurym: kocham cię wspaniały człowieku

Malek o Mercurym: kocham cię wspaniały człowieku

– Dziękuję Freddie Mercury, że dałeś mi największą radość w życiu. Kocham cię wspaniały człowieku. To nagroda przez i dla ciebie – powiedział Ramie Malek po odebraniu Złotego Globa dla najlepszego aktora za film „Bohemian Rhapsody”.

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Mój piękny syn”

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Mój piękny syn”

Historia rodziny, która musi zmierzyć się z uzależnieniem dorastającego chłopaka. To opowieść o nastolatku, który poszukuje swojej drogi, o marzeniach, które prowadzą go na skraj przepaści, a także o miłości rodziców, którzy nie potrafią wypuścić swego dziecka z objęć. To pierwszy tak szczery, prawdziwy i poruszający film o rodzinie, bezwarunkowej miłości, dumie, rozczarowaniach i nadziei. „Mój piękny syn”, reż.

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Zabawa, zabawa”

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Zabawa, zabawa”

40-letnia prokurator Dorota pije, by – jak sama mówi – „nie zwariować”. Zasłaniając się immunitetem, ukrywa wszystkie wykroczenia popełnione „pod wpływem”. Studentka Magda lubi ostro imprezować, ale świetnie się uczy i ma super pracę, więc nikt nie robi jej z tego wyrzutów. Dla szanowanej chirurg – Teresy każdy pretekst jest dobry, żeby się napić. „Zabawa, zabawa”, reż. Kinga Dębska

Dębska o „Zabawa, zabawa”: rewers kobiecego sukcesu

Dębska o „Zabawa, zabawa”: rewers kobiecego sukcesu

– Kobiety zdobywają świat, są silne i mocne, ale oprócz tego co osiągamy, co możemy zrobić i jak wielkie jesteśmy, to jest jeszcze rewers, ciemna strona tego sukcesu. Cena jaką musimy zapłacić – mówi o filmie „Zabawa, zabawa” reżyserka Kinga Dębska.

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Oni”

„Tygodnik kulturalny”: recenzja – „Oni”

Oni są u władzy. Oni są cyniczni, niemoralni i zachłanni. Oni chcą uwielbienia. Oni to Silvio Berlusconi, jego świta i orbitujący wokół nich karierowicze, gotowi zrobić wszystko dla pieniędzy i politycznej chwały. Oni chcą uwieść tłumy. W świecie, gdzie najcenniejszą walutą jest młodość i seks, oni nie mają sobie równych. „Oni”, reż. Paolo Sorrentino